Indeks alfabetyczny
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Indeks branżowy
Panel firmy

Komunikat

 
2013-04-03 11:31:38

Modemy GSHDSL produkcji WESTERMO w systemach kolejowych firmy KOMBUD.

Zaprojektowane przez WESTERMO, a oferowane przez TEKNISKA POLSKA sp. z o.o. modemy GSHDSL coraz częściej stosowane są w systemach kolejowych. Seria modemów DDW-220 została wykorzystana przez firmę KOMBUD S.A. dla potrzeb systemów zdalnego sterowania, zabezpieczenia ruchu na przejazdach, w systemie liczenia osi, zerowania licznika osi i w systemach diagnostycznych dla modernizowanej blokady EAC na Centralnej Magistrali Kolejowej. KOMBUD ma duże tradycje w tworzeniu tego typu systemów. Firma zatrudnia około 200 osób, które zajmują się projektowaniem, produkcją i wdrażaniem własnych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Wybór modemów WESTERMO podyktowany był koniecznością zagwarantowania najwyższej niezawodności i wydajności w warunkach dużych zakłóceń. Modemy zapewniają bezawaryjną łączność w systemach KOMBUDU na odległościach kilku kilometrów wykorzystując przewody o przekrojach 0,5 i 0,8 mm2.


Modemy DDW-220 znamionowo pracują w temperaturach od - 40oC – jest to bardzo korzystne dla tych oddalonych elementów systemu, które są bardzo narażone na niskie temperatury zimą i wysokie latem. Gwarantuje to też dobre parametry związane ze starzeniem się elektroniki. Innym podstawowym kryterium w doborze modemów do projektu była pełna izolacja galwaniczna.

 

Zastosowanie DDW-220 pozwoliło inwestorowi zredukować ilość urządzeń w systemie. Wybrane modemy zintegrowane są z wieloportowym switch’em Ethernet i pozwalają tworzyć bardzo rozległe struktury Ethernet na bazie łączy telefonicznych. Zredukowano przez to koszty związane z instalacją i późniejszym serwisowaniem systemu oraz podnosi to również jego niezawodność.

Kombud stosuje również modemy GSHSL dla architektury pierścieniowej. Miało być zastosowane ze względu na „rozdwojenie” linii, ale w ostateczności wybrano inne rozwiązanie i przeciągnięto dodatkowy kabel. W tym celu zaimplementowano w modemach DDW-225 funkcję automatycznej rekonfiguracji ringu w przypadku wykrycia przerwy po stronie łączy telekomunikacyjnych lub ringu Ethernet.

Redundancja połączeń być może będzie również sposobem na niektóre problemy charakterystyczne dla układów blokad liniowych i energetyki kolejowej.

Z dokonanych w przeszłości testów wykonanych dzięki uprzejmości TK Telekom w Szczecinie wynika, że bardzo obiecujące mogą być również osiągi modemów w stosunku do deklarowanych parametrów. W oparciu o pojedynczą parę przewodów o przekroju 1,2 mm2 na różnych dystansach uzyskano dla starszego typu modemów DDW-100 (zastąpiony przez DDW-120) bez problemu 1MBit/s na dystansie prawie 10 km w rzeczywistych trudnych środowiskach, jakie panują na kolei. Na dystansie 16 km prędkość transmisji utrzymywała się niezachwianie na poziomie nieznacznie niższym (ponad 700 kBit/s), przy czym nadal urządzenia dysponowały jeszcze sporą rezerwą. Zważywszy, ze w stosunku do testowanych DDW-100, modemy DDW-220 mają jeszcze lepsze parametry i dwukrotnie większą prędkość transmisji, należy spodziewać się jeszcze bardziej obiecujących rezultatów. Wykonywane w najbliższym czasie testy powinny to potwierdzić.

Tekniska Polska sp. z o.o. udzieliło wszelkiej pomocy dla firmy KOMBUD we wdrażaniu kolejnych rozwiązań w zakresie dostarczania technologii gwarantujących pewną i bezobsługową transmisje danych w trudnych środowiskach.

Z testów dokonywanych w innych bardzo trudnych warunkach przemysłowych (słabej jakości okablowanie, duże zakłócenia) wynika że 0,5mm2, 12 km uzyskano prędkość transmisji na poziomie 2 MB/s dla DDW-222.

 

Bogdan Gutknecht
Zakład Automatyki KOMBUD S.A


« powrót
zobacz prezentację firmy »