Indeks alfabetyczny
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Indeks branżowy
Panel firmy

Stadler Polska Sp. z o.o.

Stadler Polska Sp. z o.o.
ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce
tel. +48 (25) 746 45 00

Stadler Polska / Biuro Dywizji Europa Środkowa i Wschodnia
Plac Bankowy 1, 00-139 Warszawa
tel. +48 (25) 746 46 82
stadler.siedlce@stadlerrail.com
www.stadlerrail.com

Kontakt dla mediów:
Marta Jarosińska
tel.: 601 198 003
Marta.Jarosińska@stadlerrail.com

 
Prezentacja

Stadler Polska to spółka należąca do grupy Stadler, wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych, specjalizująca się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny FLIRT i GTW.


Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku i od tamtej pory jest jednym ze strategicznych, systematycznie rozwijanych oddziałów Grupy w Europie. Został założony na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT (10 dla Mazowsza i 4 dla Śląska). Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. W latach 2011-2012 zakład został rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moce produkcyjne, zaś pod koniec 2014 r. spółka dokonała zakupu działki, na której się znajduje. Stadler Polska zatrudnia około 700 wykwalifikowanych pracowników i jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach. W 2016 roku, w ramach inwestycji o wartości 40 mln zł, zbudowała m. in. nową halę produkcyjną. Wydajność technologiczna i potencjał firmy pozwalają na kontynuowanie rozwoju i osiąganie coraz lepszych wyników. Przyczyni się do tego również nawiązanie bliskiej współpracy z firmą Solaris. Stadler i Solaris Bus & Coach powołali spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram Sp. z o.o., która poprowadzi w Środzie Wielkopolskiej wspólny zakład, w którym będą produkowane i lakierowane pudła tramwajów. Solaris Tram i Stadler Polska uczestniczą razem w przetargach na polskim rynku. Współpraca oznacza umocnienie pozycji obu firm na rynku tramwajowym.


Pociągi produkowane w Siedlcach
Stadler Polska to największy polski eksporter pojazdów szynowych. Zakład w Siedlcach realizuje obecnie zamówienia eksportowe dla kolei holenderskich NSR, norweskiego NSB oraz zamówienia dla klientów z Włoch. Wiosną 2017 rozpocznie się realizacja kontraktu dla węgierskiego przewoźnika GySEV. Do końca 2016 roku z siedleckiego zakładu wyjechało 328 pojazdów FLIRT i GTW dostarczanych przewoźnikom z Polski i całej Europy (między innymi Holandii, Niemiec, Włoch, Austrii, Czech, Estonii i Węgier). W 2015 roku fabryka zakończyła realizację kontaktu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz zamówienia dla PKP Intercity na 20 pojazdów typu FLIRT w wersji dalekobieżnej, realizowanego w ramach konsorcjum z NEWAG S.A. Firma świadczy również usługi z zakresu utrzymania taboru dla Kolei Śląskich, Kolei Mazowieckich, ŁKA oraz PKP Intercity.


 


Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT to doskonałe połączenie niezawodności, ekonomiczności i komfortu. Pojazdy posiadają przyjazne, bardzo dobrze wyciszone i wygodne dla pasażerów wnętrza. Świetnie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne oraz dostęp do WiFi zapewniają wysoki komfort podróży. Standardem są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Spełniają także najwyższe standardy bezpieczeństwa. Modułowa koncepcja budowy pojazdów pozwala przewoźnikowi w razie potrzeby na powiększenie posiadanej floty o dodatkowe wagony.


Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach, jeżdżą na Mazowszu, Śląsku, w województwie łódzkim, a także obsługują trasy dalekobieżne, między innymi Warszawa-Bydgoszcz, Olsztyn-Kraków, Gdynia-Katowice oraz Kraków-Szczecin. Pojazdy dostarczone Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity to pierwsze pociągi kolei konwencjonalnej w Polsce, które uzyskały zezwolenie do eksploatacji dla pojazdów zgodnych z kompleksowymi normami interoperacyjności europejskiej TSI.

 

 

 

 

 

 

 

Stadler, dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi od ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia około 7000 pracowników w zakładach w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech, Austrii, w Holandii, na Białorusi, w Algierii, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz pociągów dalekobieżnych. Produkuje również wagony pasażerskie a także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę w Europie. Stadler pozostaje światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym.

Stadler w liczbach: Pociągi z rodziny FLIRT sprzedano w 17 krajach w ponad 1400 egzemplarzach.
W 9 krajach sprzedano już 258 składów KISS. Najmocniejszą w Europie lokomotywę spalinowo-elektryczną Euro 4000, sprzedano także w 7 krajach w ilości 130 sztuk. Stadler Service oferuje usługi serwisowe dla flot w 16 krajach składających się z ponad 680 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 110 mln km.