Indeks alfabetyczny
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Indeks branżowy
Panel firmy

Stadler Polska Sp. z o.o.

Stadler Polska Sp. z o.o.
ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce
tel. +48 (25) 746 45 00

Stadler Polska / Biuro Dywizji Europa Środkowa i Wschodnia
Plac Bankowy 1, 00-139 Warszawa
tel. +48 (25) 746 46 82
stadler.siedlce@stadlerrail.com
www.stadlerrail.com

Kontakt dla mediów:
Marta Jarosińska
tel.: 601 198 003
Marta.Jarosińska@stadlerrail.com

 
Prezentacja


Stadler Polska to spółka należąca do grupy Stadler, wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych, specjalizująca się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny FLIRT i GTW oraz tramwajów.

Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku i od tamtej pory jest jednym ze strategicznych, systematycznie rozwijanych oddziałów Grupy w Europie. Został założony na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT (10 dla Mazowsza i 4 dla Śląska). Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. W latach 2011-2012 zakład został rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moce produkcyjne, zaś pod koniec 2014 r. spółka dokonała zakupu działki, na której się znajduje. Stadler Polska zatrudnia ponad 800 wykwalifikowanych pracowników i jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach. W 2016 roku, w ramach inwestycji o wartości 40 mln zł, zbudowała m. in. nową halę produkcyjną. Wydajność technologiczna i potencjał firmy pozwalają na kontynuowanie rozwoju i osiąganie coraz lepszych wyników.

Pociągi i tramwaje z Siedlec

Zakład dostarcza pociągi i tramwaje charakteryzujące się wysoką jakością, niezawodnością oraz niskimi kosztami eksploatacji. Stadler Polska współpracuje także z dwoma tysiącami polskich przedsiębiorstw, które dostarczają podzespoły do produkowanych pojazdów. Do końca 2018 roku z Siedlec wyjechało ponad 440 pojazdów, które obsługują przewoźników z całej Europy (między innymi Holandii, Niemiec, Włoch, Austrii, Czech, Estonii i Węgier). W 2015 roku fabryka zakończyła realizację kontaktu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz zamówienia dla PKP Intercity na 20 pojazdów typu FLIRT w wersji dalekobieżnej, realizowanego w ramach konsorcjum z NEWAG S.A. Firma świadczy również usługi z zakresu utrzymania taboru dla Kolei Śląskich, Kolei Mazowieckich, ŁKA oraz PKP Intercity.

W 2017 roku spółka rozpoczęła także produkcję tramwajów – aktualnie realizuje zamówienia na te pojazdy dla czeskiej Ostrawy, niemieckich miast Brunszwik i Lipsk oraz dla Krakowa.

W styczniu 2018 r. Stadler Polska podpisał dwa prestiżowe kontrakty ze spółkami samorządowymi - Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym S.A. w Krakowie oraz Kolejami Mazowieckimi. Oba zamówienia są w trakcie realizacji. Pierwsze z nich to kontrakt na dostawę 50 tramwajów dla miasta Krakowa. Pierwsze nowe tramwaje trafią do miasta na początku 2020 roku. Drugie zamówienie to rekordowy kontrakt ramowy na dostawę 71 pociągów typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Wszystkie pojazdy dla mazowieckiego przewoźnika będą pochodziły od jednego producenta, co ma kluczowe znaczenie przy ich późniejszej eksploatacji i utrzymaniu.







Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT to doskonałe połączenie niezawodności, ekonomiczności i komfortu. Pojazdy posiadają przyjazne, bardzo dobrze wyciszone i wygodne dla pasażerów wnętrza. Świetnie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne do ładowania urządzeń mobilnych oraz dostęp do WiFi zapewniają wysoki komfort podróży. Standardem są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Spełniają także najwyższe standardy bezpieczeństwa. Modułowa koncepcja budowy pojazdów pozwala przewoźnikowi w razie potrzeby na powiększenie posiadanej floty o dodatkowe wagony .                                                                                      Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach, jeżdżą na Mazowszu, Śląsku, w województwie łódzkim, a także obsługują trasy dalekobieżne, między innymi Warszawa-Bydgoszcz, Olsztyn-Kraków, Gdynia-Katowice oraz Kraków-Szczecin. Pojazdy dostarczone Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity to pierwsze pociągi kolei konwencjonalnej w Polsce, które uzyskały zezwolenie do eksploatacji dla pojazdów zgodnych z kompleksowymi normami interoperacyjności europejskiej TSI.











Stadler, dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia ponad 7600 pracowników w 30 zakładach w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech, Austrii, Holandii, na Białorusi, w Algierii, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych. Posiada szeroką gamę produktów w segmentach pojazdów ruchu miejskiego i kolejowego: tramwajów, pociągów metra, pociągów regionalnych, podmiejskich, międzymiastowych oraz dalekobieżnych. Produkuje również wagony pasażerskie, a także lokomotywy liniowe i manewrowe – między innymi najmocniejszą elektryczno-spalinową lokomotywę w Europie. Stadler pozostaje światowym liderem w produkcji pojazdów szynowych z napędem zębatym.                                                                                                                                                           



Stadler w liczbach: Pociągi z rodziny FLIRT sprzedano w 18 krajach w ponad 1600 egzemplarzach.



W 11 krajach sprzedano 300 składów typu KISS. Najmocniejszą w Europie lokomotywę spalinowo-elektryczną Euro 4000 sprzedano w 7 krajach w ilości 140 sztuk. Stadler Service oferuje usługi serwisowe dla flot w 16 krajach składających się z ponad 680 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 120 mln km.



Tramwaj dla Krakowa