Indeks alfabetyczny
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Indeks branżowy
Panel firmy

SCHALTBAU GmbH

Schaltbau GmbH 

Hollerithstraße 5
D-81829 München 

Tel. +49 (0)89/93005-0
Fax +49 (0)89/93005-350 

Internet: www.schaltbau-gmbh.de 
E-mail: contact@schaltbau.de  

Przedstawiciel w Polsce: 

IMPOL-1
02-255 Warszawa
ul. Krakowiaków 103
tel. (+48 22) 886-56-02
fax (+48 22) 886-56-04

mgr inż. Ryszard Żak
tel.: 0-605-034-017 

Internet: www.impol-1.pl  
E-mail: zak@impol-1.pl
 
Prezentacja
Komunikaty

O firmie 

Firma SCHALTBAU GmbH z Monachium jest producentem komponentów elektromechanicznych i elektronicznych, które najszersze zastosowanie znalazły w konstrukcji elektrycznych pojazdów szynowych oraz w szeroko rozumianych urządzeniach przemysłowych. 

Historia firmy zaczęła się już w 1929 roku od produkcji komponentów do wprowadzonego wówczas elektrycznego ogrzewania pociągów. Obecnie firma wchodzi w skład holdingu SCHALTBAU AG, skupiającego również bardzo znane w branży kolejowej firmy PINTSCH BAMAG z Dinslaken oraz BODE z Kassel. 

Firma SCHALTBAU GmbH posiada dwa zakłady produkcyjne na terenie Niemiec oraz firmy–córki w następujących krajach: Francja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Hongkong, Rosja, Indie oraz 2 w Chinach. Znakomicie ułatwia to dopasowanie oferty produkcyjnej do specyficznych potrzeb rynku w różnych regionach świata. 

Nasze wyroby wytwarzane są w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001. Spełniamy również wymagania norm związanych o ochroną środowiska ISO 14001 oraz dyrektywy RoHS. W 2010 roku we wszystkich naszych zakładach produkcyjnych wprowadziliśmy system International Railway Industry Standard (IRIS)

Firma posiada 685 współpracowników w 54 krajach. W 2011 roku skonsolidowany obrót firmy SCHALTBAU GmbH wyniósł 96 mln Euro. Od 1994 roku notowana jest na niemieckiej giełdzie.

Oferta 

Naszym „oczkiem w głowie” jest produkcja elementów i podsystemów do zastosowań w wagonach osobowych, lokomotywach, tramwajach, pojazdach trakcyjnych, pojazdach specjalnych oraz elektrycznych napędach autobusów. 

Jesteśmy ważnym partnerem w powstających projektach oraz konkretnych rozwiązaniach, dostarczając do pojazdów szynowych następujące części składowe:

- urządzenia sterujące i sygnalizacyjne, a w szczególności nastawniki jazdy i łączniki dźwigienkowe na pulpit maszynisty

 

Nastawniki jazdy wykonywane są według szczegółowych uzgodnień technicznych z klientem, uwzględniających specyfikę układu sterowania napędem pojazdu szynowego jak i samego napędu. Nasze nastawniki pracują już w zmodernizowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych EZT EN57 AKM, EN61, nowym pociągu 19WE produkcji NEWAG Nowy Sącz, lokomotywie E6ACT „DRAGON” z ZNLE Gliwice, tramwajach 120Na „SWING” z PESY oraz pojeździe spalinowym 221M z NEWAGU. Nastawniki jazdy wykonujemy oczywiście z nowszymi standardami od strony sterowania tj. z wyjściem analogowym 4÷20 mA oraz z protokołem CAN-Bus.


- styczniki prądu stałego i przemiennego, nisko- i wysokonapięciowe
 

Zaryzykuję stwierdzenie, że gama styczników, szczególnie dedykowanych do obwodów prądu stałego, jest największa spośród znanych mi wszystkich producentów tego typu wyrobów. Nasze styczniki pracują niezawodnie zarówno w skrzyniach wysokonapięciowych (3kV DC) w układzie ogrzewania wagonu pasażerskiego jak i siłowniach telekomunikacyjnych, zasilających przekaźniki stacji GSM. Pokrywają zakres prądów łączeniowych 40÷1500A przy napięciach 24÷5000V.

Naszą najnowszą ofertą jest seria CT nowoczesnych styczników o bardzo konkurencyjnych cenach (fotografia wyżej) o prądach 200-1500A i napięciach roboczych do 5 kV DC zarówno jedno- , dwu- jak i trzypolowe. Znalazły szerokie zastosowanie w konstrukcji przetwornic i falowników do kolejowych napędów asynchronicznych, skrzyń wysokiego napięcia do ogrzewania wagonu oraz szaf sterujących w rozdzielniach stacjonarnych. 


- znormalizowane złącza elektryczne

Oferta złącz jest bardzo bogata. Produkujemy złącza zgodne z UIC558 w tzw międzywagonowych sprzęgach radiowych 13- i 18-pinowych, złącza do systemu ogrzewania wagonu z trakcji 3 kV zgodne z UIC552 oraz popularne sprzęgi elektropneumatyczne zgodne z UIC541-5VE. Oprócz tego w ofercie naszej znaleźć można również złącza powszechnie stosowane w technice oświetlenia, nagłośnienia, sprzęcie medycznym oraz urządzeniach łączności wojskowej. Jesteśmy znanym w świecie dostawcą złącz stosowanych w wózkach akumulatorowych, podnośnikach widłowych oraz innych pojazdach i urządzeniach zasilanych z akumulatorów.

- bardzo szeroka gama urządzeń wysokonapięciowych dla pojazdów kolejowych

Wszystkie te urządzenia są albo bezpośrednio zasilane z napięcia w trakcji albo tym napięciem sterowane. Wybór jest bardzo szeroki: kompletne skrzynie wysokonapięciowe, czujniki napięcia w trakcji, selektor (analizator) napięcia, urządzenia przełączające i wybiórcze, urządzenia odłączająco-uziemiające, urządzenia rozruchu awaryjnego przetwornicy, bezpieczniki, styczniki i grzałki w.n. W zdecydowanej większości urządzenia te pracują w układzie zasilania grzałek elektrycznych bezpośrednio z trakcji w systemie ogrzewania wagonu pasażerskiego lub w układzie zasilania przetwornicy do klimatyzacji. Zadanie wbrew pozorom nie jest banalne: w trakcji w Europie występują napięcia 1kV 16 2/3 Hz, 1,5 kV DC, 1,5 kV 50Hz, 3kV DC i 3kV 50Hz i zapewnienie stałej mocy odbiorników wymaga zrealizowania pełnej automatyki sterowania po stronie wysokiego napięcia. Zadanie takie realizuje kompletna skrzynia wysokiego napięcia.

- kompletne skrzynie wysokiego napięcia do układu ogrzewania wagonu

Skrzynia montowana jest pod podłogą wagonu pasażerskiego i jest kompletnym rozwiązaniem problemu ogrzewania wagonu z trakcji elektrycznej 3 kV DC. Wymaga jedynie podłączenia napięcia z szyny zbiorczej 3 kV oraz grzałek zgrupowanych w dwie sekcji po 24 kW. Nowością w ostatnich dostawach jest wyposażenie jej w urządzenie odłączająco-uziemiające, co gwarantuje bezpieczną jej obsługę podczas przeglądu lub serwisu. Znajdziecie je Państwo z zmodernizowanych wagonach sypialnych typu WLAB.

- sterowniki i okablowanie do elektromagnetycznego hamulca szynowego

Temat ten jest ostatnio bardzo aktualny ze względu na konieczność przystosowania modernizowanych w Polsce wagonów pasażerskich do prędkości 160 km/h i docelowo większych. Kompletny system sterujący elektromagnesami składa się z dwuobwodowego sterownika, skrzynki rozdzielczej na pudle wagonu, skrzynki rozdzielczej na wózku oraz systemu rozłączanego okablowania i połączeń wewnętrznych stałych. Sterownik dostarczany jest w profesjonalnej skrzyni montowanej pod podłogą wagonu. 

- elementy przełączające o olbrzymiej trwałości i niezawodności oraz wyłączniki krańcowe

Zastosowane zostały w nich najnowsze osiągnięcia z zakresu opatentowanych technologii wykonania materiałów na styki elektryczne jak i rozwiązania mechaniczne w konstrukcji samego przełącznika, wydłużające znacznie ich trwałość zarówno mechaniczną jak i elektryczną do poziomu 5-10 mln przełączeń przy prądach rzędu 10A. Należą do nich: mechanizm wymuszonego otwierania styków, ich samooczyszczania się przy przełączaniu, wydmuchu łuku oraz kontroli położeń końcowych

- elementy sygnalizacji optycznej, akustycznej i wyposażenia wagonu

To jedyne chyba w naszej ofercie elementy w konstrukcji pociągu widoczne lub użytkowane przez pasażera. Są to optyczne sygnalizatory zajętości lub uszkodzenia toalety, montowane w toalecie suszarki do rąk, przekaźniki czasowe włączające na określony czas wypływ wody do zlewu lub napięcie w gnieździe golarki.


O firmie
2010-10-21 09:49:00

1. Zakup firmy Machine Electrics Ltd. W 2008 roku SCHALTBAU GmbH kupił większościowy pakiet udziałów w angielskiej firmie Machine Electrics Ltd. z siedzibą Bredbury. Od tej... więcej »